اسکارهای فوتبالی!

فوتبال ایران وجهان

فوتبال ایران وجهان2012

اسکارهای فوتبالی!

 سایت گل - بزرگ‌ترین ستاره‌های سینما از سراسر دنیا، یکشنبه شب گرد هم می‌آیند تا در هشتاد و چهارمین دوره آکادمی اسکار شرکت کنند.

 

چشمان مردم دنیا به فرش قرمز سینمای کداک خواهد بود و زرق و برق اسکار بار دیگر توجه همه را جلب خواهد کرد.

 

اما ما در این سایت قصد داریم بهترین‌ها را در صنعت فوتبال معرفی کنیم. این جوایز به ستاره‌های محبوب و کاراکترهای منفی داده می‌شود و در آن جوایز بسیاری در نظر گرفته شده است.

 

بدون توضیح بیشتر، وارد مراسم اسکار این سایت می‌شویم...

 

بهترین فیلم‌نامه اصلی - ژوزه مورینیو


مردی که نامش را «آقای خاص» گذاشته‌اند. او پس از باختن نبردی کلیدی مقابل دیدگان میلیون‌ها نفر به رؤسای سابقش حمله می‌کند. ستاره این تریلر مبهوت‌کننده و نفس‌گیر قصد ندارد عقب‌نشینی کند و دشمنان قسم‌خورده‌اش را متهم می‌کند که همیشه از سوی ابرقدرت‌ها ترجیح داده می‌شوند.

 

شخصیت اصلی تاکید دارد که قربانی توطئه بزرگی شده، چرا که تلاش می‌کرده زمامداران اسپانیا و اروپا را از قدرت خلع کند. این مربی 49 ساله اندکی پارانوید، در جریان جنگ رو به گسترش با شرکت‌های چندملیتی، سازمان‌های اجرایی فوتبال در اروپا و موسسات خیریه بین‌المللی، زیردستان خود را برای مصاحبه به رسانه‌ها می‌فرستد. داستانی که بسیار چیره‌دستانه نوشته شده و تمامی عناصر لازم برای پرفروش شدن را به همراه دارد.



بهترین مستند - طلوع و درخشش: ماجرای جی دمریت


داستانی کلاسیک درباره فردی ناکام که برخلاف تمامی پیش‌بینی‌ها به اوج موفقیت می‌رسد. فیلمی از صعود خیره‌کننده جی دمریت از لیگ‌های دسته پایین انگلیس، تا جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی.

 

این مدافع آمریکایی به کمک ریورز کومو، خواننده گروه ویزر و استوارت هولدن، هافبک بولتون توانست فاصله زمین تا آسمان را طی کند.



بهترین نتیجه اصلی - من‌یونایتد 8 - 2 آرسنال


این فیلمی وحشتناک بود که طرفداران متعصب آرسنال دوست دارند هرچه سریع‌تر آن را به فراموشی بسپرند. پسران ساده شمال لندن قربانی شیاطین سرخ شدند و بازیکنان منچستریونایتد در تماشاخانه رویاها کوچک‌ترین لطفی به آنها نکردند.

 

یونایتد چنان ضربه روانی‌ای به توپچی‌ها زد که طرفداران آرسنال دوست دارند این بازی را در اعماق ذهن خود بگذارند، و قفل در آن را ببندند و دیگر هرگز از آن بازدید نکنند. برخی زخم‌ها را شفایی نیست. این جایزه بهترین Score اصلی را می‌برد (کلمه Score هم معنای موسیقی متن فیلم می‌دهد و هم به معنای نتیجه است).



بهترین آهنگ اصلی - منچسترسیتی


مصیبت‌های ماریو بالوتلی از زمانی که او در سال 2010 از اینتر به منچسترسیتی پیوست تیتر یک اخبار بوده است. این بازیکن 21 ساله به دلیل رفتارهای عجیب و غریبش داخل و خارج میدان طرفداران خاص خود را جمع کرده و طبیعی است که طرفداران سیتی آهنگی برای ایتالیایی محبوب خود بسازند.

 

 

 

بالوتلی، اوه، اون مهاجمه

 

تو سرعت کارش خوبه، به چمن آلرژی داره ولی وقتی بازی می‌کنه کلاسش رو نشون میده

 

با یه کیف پر از پول میره سمت زندان‌های ماس ساید

نمی تونه پیرهنش رو تنش کنه ولی وقتی این کار رو می‌کنه بهترینه

 

به مدرسه‌ها میره، به معلم‌ها تمامی قوانین رو درس میده

 

اشتباهی آتیش روشن می‌کنه و موشک هوا می‌کنه

 

البته براش مهم نیست چون این کارا رو برای خنده کرده بود و با چمدونی پر از پول به خونه‌اش برمی‌گرده

 

اوه... بالوتلی...»


 
بهترین جلوه‌های ویژه بصری - طرفداران میلان


طرفداران بخش Curva Sud «شام آخر لئوناردو» را به روش خود به تصویر کشیدند. این جایزه بهترین جلوه‌های ویژه بصری را می‌برد. طرفداران روسونری پیش از دربی میلان در آوریل گذشته بود که پارچه‌ای را به ورزشگاه آوردند که روی آن لئوناردو «یهودا» خوانده شده بود.

 

لئوناردو چهار سال در اواخر دهه 1990 برای میلان بازی کرد و در سال 2009 هم مربی این تیم شد، اما او در کریسمس سال گذشته به سمت آبی و مشکی شهر رفت و البته طرفداران میلان ابایی نداشتند از این که احساس خود را نسبت به «خائن» ابراز کنند.



جایزه یادبود - سوکراتس


سوکراتس (سقراط) در 4 دسامبر 2011 در سن 57 سالگی به دلیل ضربه عفونی پس از مشکلات معده‌ای و روده‌ای درگذشت. این اسطوره برزیلی به دلیل دستاوردهایش در میدان و کارهایش خارج از میدان به یاد خواهد ماند.

 

عشق او به هنر، تاریخ و سیاست باعث شد او شخصیتی فراتر از زندگی داشته باشد. این قهرمان کورینتیانس به ظرافت و لطافت فوتبال برزیل تجسم بخشید. کاپیتان تیم محبوبی که در سال 1982 در جام جهانی حضور داشت مورد احترام بسیاری بود و نماد فعالیت اجتماعی شد. او به راستی جنگجویی شاعر بود؛ به معنای واقعی کلمه.




بهترشتی – پیتر رید و دیه‌گو ما

بهترین آشتی - پیتر رید و دیه‌گو مارادونا


پیتر رید به دشمنی 25 ساله‌اش با دیه‌گو مارادونا خاتمه داد. این دشمنی به دلیل آن گل معروف «دست خدا» در جام جهانی 1986 در مکزیک بود. این هافبک سابق تیم ملی انگلیس در میدان حضور داشت و از نزدیک دید که مارادونا با آن گل معروفش سه‌شیرها را از رقابت‌ها بیرون انداخت. او سال گذشته نوشته بود که مارادونا «هنوز متقلب است».

 

با این حال هنگامی که این دو نفر در دسامبر 2011 در ابوظبی با هم دیدار کردند، رید با تمام وجود لبخند زد و حتی بر دستی که مارادونا با آن توپ را وارد دروازه پیتر شیلتون کرد هم بوسه زد. این حرکت رید به منازعه با سرمربی الوصل پایان بخشید اما خود رید را در انگلیس شخصیتی نامطبوع ساخت.

(کلمه make up هم به معنای آشتی است و هم به معنای گریم)



بهترین فیلم انیمیشن - یورگن کلوپ


یورگن کلوپ، مربی بروسیا دورتموند به دلیل خشم‌های انفجاری پرشمارش در کنار میدان مشهور است. این چیزی است که اکثر هواداران بوندس‌لیگا می‌توانند تصدیق کنند. این مربی 44 ساله کاریزماتیک قلبش در مشتش است و ابایی ندارد کنترل خود را در جریان لحظات حساس از دست بدهد.

 

میل شدید او به شادی‌های افراطی پیش از کریسمس به اوج رسید، جایی که عضله چهارسر او به دلیل دویدنش از روی سکوها پاره شد. او برای جشن پیروزی در پنالتی مقابل فورتونا دوسلدورف در جام حذفی از روی سکوها با هیجان به سمت زمین دویده بود!



جایزه افتخاری - اوزه‌بیو


اوزه‌بیو امسال 70 ساله شد. بیماری‌های او باعث شده او سه بار در دو ماه گذشته بستری شود.

 

او که در سال 1965 بهترین بازیکن اروپا شد، در دوران اوج وحشت مطلق در میدان بود. او در 437 بازی برای بنفیکا در تمامی رقابت‌ها 473 گل زد (یعنی بیش از یک گل در هر بازی) و پرتغال را به رتبه سوم جام جهانی 1966 رساند. اوزه‌بیو دو بار فاتح کفش طلای اروپا شد و بسیاری او را یکی از ده بازیکن برتر دنیا می‌دانند.



بهترین فیلم خارجی‌زبان - No hablo Ingles


این فیلم (که نامش می‌شود "من انگلیسی بلد نیستم") با زیرنویس پخش می‌شود و درباره آرژانتینی افسرده‌ای است که می‌خواهد در 10 هزار کیلومتر دورتر از خانه، در شهر بارانی منچستر به زندگی‌اش معنا ببخشد. قهرمان تراژدی ما با رفتار شجاعانه و با سخت‌کوشی ابتدا بسیاری را وادار به تحسین می‌کند، اما سپس وجهه‌اش را به دلیل این که حاضر نمی‌شود از دستور مافوق تبعیت کند از دست می‌دهد.

 

کاراکتر اصلی فیلم، کارلوس تبس نام دارد که ادعا می‌کند هنگامی که مربی‌اش در بازی در خانه بایرن مونیخ به او گفت خودش را گرم کند و به زمین برود، متوجه نشده که او چه گفته چون هنوز انگلیسی را خیلی خوب نمی‌داند. این بازیکن 28 ساله برای رهایی از درد به سرزمین مادری‌اش پرواز کرد، و تنها چند ماه بعد برگشت تا طرفداران سابقش را دوباره جذب کند.

 

بهترین بازیگر نقش مکمل - سرخیو بوسکتس


سرخیو بوسکتس یکی از تضادسازترین چهره‌های امروز فوتبال است. طرفدارانش می‌گویند او مهره‌ای حیاتی در ماشین بارسلونا است و منتقدان می‌گویند او بیش از حد بزرگ شده و خارج از محیط فعلی درخششی نخواهد داشت.

 

البته چیزی که جای بحث ندارد این است که او می‌تواند نقش‌های بی‌شماری بازی کند، از جمله نقش آشوب‌گر، تحریک‌کننده، دسیسه‌چین، و قربانی نه‌چندان معصوم. این بازیکن اسپانیایی می‌تواند نقش هافبکی در سطح جهانی را هم ایفا کند و به همین دلایل است که او این عنوان معتبر را کسب کرده است.


بهترین کارگردان - پپ گواردیولا


پپ گواردیولا به روشنی می‌داند چطور می‌خواهد محصول نهایی‌اش در پرده سینما به نمایش درآید و به حدی زبردست است که رختکن‌اش را برای رسیدن به این هدف هماهنگ نگاه دارد. منتقدان ترجیح می‌دهند بگویند این کاتالان باکلاس ستارگان بسیاری در اختیار دارد و موفقیت او را به استعدادهایی ارتباط می‌دهند که زیر دستش هستند.

 

اما در نهایت باید گفت که پپ دارد موفقیت پشت موفقیت کسب می‌کند. او در چهار سال حضور در باشگاه کاتالان 13 قهرمانی کسب کرده و این موضوع به راحتی اثبات می‌کند که روش‌های او بسیار موفقیت‌آمیز است.

 

بهترین بازیگر زن - هوپ سولو


همه عاشق داستان‌های رستگاری هستند. هوپ سولو در نیمه‌نهایی جام جهانی زنان در سال 2007 مقابل برزیل نیمکت‌نشسن شد و سپس به دلیل انتقاد از مربی و بازیکن جانشینش از تیم اخراج شد. تابستان گذشته در جام جهانی آلمان همه چشم‌ها به او بود.

 

سولو در این بازی‌ها درخشید و ستاره رقابت‌ها بود. او تیم ملی آمریکا را به فینال جام جهانی رساند، جایی که ژاپنی ها ، امریکا را بردند.


بهترین بازیگر - لیونل مسی


دوست نداریم حس تعلیق را به سرعت از بین ببریم اما انتخاب لیونل مسی کاملا بدیهی بود. لیونل مسی بی‌تردید بهترین ستاره است. چند نفر هستند که شایسته دست زدن به شمار می‌روند اما هیچ کدام به نابغه آرژانتینی نمی‌رسند.

این ستاره پرتحرک کوچک‌اندام، بهترین بازیکن بهترین تیم دنیاست و در بازی‌های بزرگ کارآیی‌اش افزایش می‌یابد. مسی مایه رشک دیگر بازیکنان است و الگویی عالی برای جوانان است، جوانانی که حرص و آز، و اعتماد به نفس بیش از حد در آنها زبانه می‌کشد.



بهترین فیلم - «تیکی-تاکا» از بارسلونا


این فیلم بیشتر در کاتالونیا فیلم‌برداری شد اما فیلم‌برداری از آن در بسیاری دیگر از نقاط اسپانیا هم انجام شده است. قهرمانان فیلم با ارتشی مهیب و پر از تجهیزات گران‌قیمت از مزدوران روبرو می‌شوند که مصمم به شکست دادن آنها هستند.

کاتالان‌ها در طول مسیر یکی دو نبرد را می‌بازند اما در نهایت رقبا را کنار زده و فاتح جنگ می‌شوند. در این فیلم که ضرباهنگ تندی دارد چند شخصیت فراموش‌نشدنی حضور دارند و فیلم هنگامی به اوج می‌رسد که باشگاه ضربه نهایی را در اسپانیا و اروپا می‌زند. برخی منتقدان می‌گویند این بهترین فیلم تاریخ است.

بهترین بازیگر  بدل کارکه واقعا میزند  په په   Pepe - Real Madrid                                     درایران بهترین جادوگر علی کریمی 

       

     بهترین فیلم کوتاه 10دقیقه آخردربی74                   

                            فقط 10 دقیقه کافی بود تا تیم 10 نفره پرسپولیس دربی 2- صفر باخته را با پیروزی به پایان برساند. ایمن زاید مهاجم دورگه پرسپولیس در دومین بازی اش برای پرسپولیس و اولین حضورش در دربی رکوردی تاریخی ثبت کرد که طی 4 دهه گذشته هیچ بازیکنی موفق به ثبت آن نشده بود. زاید با یک هت تریک تاریخی پرسپولیس را در دربی دراماتیک 74 پیروز کرد و ستاره این بازی لقب گرفت. هت تریک در 10 دقیقه و آن هم در یک بازی به اهمیت دربی کاری است که در تاریخ 43 ساله دربی هیچ گلزن بزرگی موفق به انجام آن نشده بود: بازیکنانی مثل کلانی، برادران مظلومی، علی جباری، فرشاد پیوس، مرفاوی، ... و حتی مرحوم ایرانپاک سلطان گل دربی ها و یا همایون بهزادی که تا قبل از دربی 74 تنها هت تریک دربی را ثبت کرده بود.

بهترین کارگردان کارلوس کی روش 

بهترین نتیجه اصلی ایران 6 -0عرب های مارمولک خوری که قبلا ایرانی بودند (بحرین) Iran National Team      قدردانی از 25سال همکاری سرالکس فرگوسن 

Barclays MOM,Sir Alex Ferguson            حدیث سال سرالکس فرگوسن

 

 تنها یک قهرمان واقعی می تواند پس از شکست     

برگردد 

وارزش راستین خود را اثبات کند"

   سر آلکس فرگوسن

 


دیگر وبلاگ این نویسنده وبلاگwww.sohrabhejazi.blogfa.comاست

نظرات شما عزیزان:

اریا
ساعت18:48---17 اسفند 1390
اول اون باخت های ضایع را بدون تبانی جبران کنید بعد حرف بزنید

zxvs
ساعت15:44---7 اسفند 1390
باید جایزه ی سوبله چوبله ی پوکیده را به مظلومی بدن جوابم را بدید
پاسخ:زیادی به پرسپولیس جایزه دادیم درسته سروره اما استقلالی ها هم گناه دارن


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:,ساعت 14:58  توسط سهراب